Een voice-oplossing voor het orderpicken in uw magazijn of distributiecentrum brengt voordelen, zoveel is duidelijk. Zoals grotere efficiëntie, minder fouten, hogere snelheid, meer klanttevredenheid. Zaken die allemaal kosten besparen. Maar wat is nu de juiste aanpak bij het kiezen van de juiste software?

CaptureTech assisteert met uw WMS voice connector
Heeft u een bestaand warehouse managementsysteem, overweegt u een update of zelfs aanschaf van ons eigen Holon-systeem, we zijn eraan gewend om de optimale connectiviteit tot stand te brengen. Dit kan immers geen obstakel zijn voor zo’n aantrekkelijke oplossing als het overstappen naar voice picking.

Is het rendabel? De CaptureTech DC Walkthough
Voor een gedegen analyse van het logistieke proces in uw magazijn of distributiecentrum verrichten onze adviseurs eerst een uitgebreide inspectie tijdens onze terecht befaamde DC Walkthrough. Alleen met hun eigen getrainde ogen kunnen zij observeren en brengen zij eventuele knelpunten in kaart.

Het is waar, de investering is niet klein. Maar de opbrengst is vele malen groter. En dat met een terugverdientijd van circa zes tot twaalf maanden! Voice is al inzetbaar in een magazijn vanaf vijf orderpickers. Hoe meer medewerkers er bij u orderpicken, des te meer er met voice te winnen valt.

Voor een goed advies komen wij graag bij u langs

aq_block_8

Aanpassen aan de marktontwikkeling
Het overstappen van orderpicken met papier of barcode scanning naar voice picking is een  veranderingsproces. Tijdens de voorbereiding is het dus belangrijk draagvlak te creëren. Wij laten duidelijk zien wat de voordelen voor de individuele medewerker zijn.

Spraakonafhankelijk of spraakafhankelijk?
CaptureTech is ervan overtuigd dat een spraakafhankelijk (getraind) systeem in alle opzichten een beter systeem is. Een spraakafhankelijk systeem houdt rekening met bijvoorbeeld verschillen in uitspraak, een dialect of zelfs verkoudheid.

Een beperkte set woorden wordt met de computer door elke medewerker in circa 15 minuten ingeoefend en opgeslagen in het systeem. Dat herkent van elke medewerker de specifieke taal, uitspraak, eventuele gebreken en/of eigenaardigheden. Op deze manier ontstaat als het ware een ‘bibliotheek’ van medewerkers. Elke nieuwe medewerker kan snel worden ingewerkt en ingezet.

Meer weten?

Wilt u meer informatie over onze voice software? Neem dan vrijblijvend contact met ons op!