CaptureTech’s CapLocker: wat is het?

De CapLocker, ontwikkeld door CaptureTech, is een oplossing voor het veilig en beveiligd opslaan en bewaren van bedrijfsmiddelen. Daarbij weet u met de CapLocker wie wat heeft meegenomen, wanneer, en of het is teruggebracht. De CapLocker kan worden ingezet voor high-risk en/of waardevolle zaken zoals wapens, betaalterminals, laptops, tablets, smartphones enzovoort. Hiernaast kunnen uw medewerkers ook hun persoonlijke eigendommen veilig en beveiligd opslaan en bewaren.

In essentie is de CapLocker een elektronische kast of locker met verschillende compartimenten. Zij is verkrijgbaar met pincode, barcode scanning of Radio Frequency Identification (RFID).

U kiest een configuratie die past bij het bedrijfsproces van uw organisatie. De CapLocker heeft een modulair ontwerp gebaseerd op compartimenten van vijf verschillende groottes. Compartimenten van dezelfde of verschillende grootte kunnen worden gecombineerd.

Een belangrijke keuze is die voor de gewenste technologie: pincode, barcode scanning of RFID.

Leer meer over CapLocker

Voordelen van de CapLocker


  • Optimale bescherming en beveiliging van uw high-risk en/of waardevolle bedrijfsmiddelen
  • Werkt op basis van pincode, barcode scanning of Ultra-High Frequency (UHF) RFID-technologie
  • Integratie met bestaand proximity en/of swipe cardsysteem of biometric reader
  • Volledig compatibel met KeyCop- en KeyConductor-technologie
  • Schaalbaar met compartimenten van dezelfde of verschillende grootte
  • Veel extra opties beschikbaar
Integratie met in gebruik zijnde technologie

Uiteraard heeft uw organisatie al eerder geïnvesteerd in beveiliging. Als gevolg kunt u al een bestaand swipe card en/of proximity cardsysteem hebben. De KeyConductor combineert moeiteloos met beide systemen.

Compatibel met KeyCop en KeyConductor

De barcode- en RFID-versies van de CapLocker kunnen volledig worden geïntegreerd met CaptureTech’s KeyCop-  en/of KeyConductor-oplossingen. Elke combinatie van één of meer CapLockers en KeyConductors is mogelijk en kan worden beheerd vanuit één software-applicatie.

Schaalbaar met compartimenten van verschillende grootte

Compartimenten zijn verkrijgbaar in vijf groottes. Door het gebruik van verschillende groottes is de CapLocker erg flexibel. CapLockers kunnen min of meer op maat worden gemaakt, om goed te passen op de schaal van uw organisatie en optimaal beheer van bedrijfsmiddelen te realiseren.

Neem contact met ons op zonder enige verplichting.

KeyConductor en CapLocker gecombineerd


In veel scenario’s is er een klantbehoefte om het beheer van sleutels en het beheer van bedrijfsmiddelen (assets) te combineren, bijvoorbeeld in het onderwijs of in kantoorgebouwen. Door middel van een app kunnen gebruikers kostbare middelen (laptops, beamers enzovoort) en/of sleutels (voor ruimtes, auto’s enzovoort) reserveren.

Nadat de reservering is gemaakt, ontvangt de gebruiker een QR-code op zijn mobiele telefoon. Eenmaal bij de kast of locker aangekomen, houdt de gebruiker de code voor de lezer en het desbetreffende compartiment zal worden ontgrendeld en/of de desbetreffende sleutels zullen worden uitgegeven. Deze oplossing houdt een volledig zogenoemd audit trail bij, van wie welke middelen en/of sleutels heeft genomen en geretourneerd.

De KeyConductor, ontwikkeld door CaptureTech, is dé oplossing voor veilig en beveiligd sleutelbeheer. In essentie is het een ‘intelligente’ elektronische sleutelkast. De KeyConductor is verkrijgbaar met barcode scanning of met RFID.

Caplocker
Background Image

De CapLocker, hoe werkt het?

Middelen ophalen

Het geïntegreerde keyboard en display van de CapLocker worden gebruikt om in te loggen en de gewenste compartimenten en/of middelen te selecteren. Ook een proximity of swipe card-lezer of de CaptureApp kan hiervoor worden gebruikt. Alleen als de persoon is geautoriseerd, wordt een compartimentdeur ontgrendeld.

RFID-technologie voor grotere flexibiliteit

Voor het beheren van een groot aantal high-risk of waardevolle bedrijfsmiddelen is de CapLocker met RFID de beste optie. Middelen kunnen in real time worden getrack en getraced. Het systeem detecteert automatisch de aan- of afwezigheid van uw bedrijfsmiddelen.

Uitbreidbaar met bestaande technologie

Het is goed mogelijk dat uw organisatie al een bestaand swipe card en/of proximity cardsysteem heeft. De CapLocker kan worden uitgebreid met kaartlezers, zodat gebruikers kunnen inloggen met hun bestaande toegangspas. Interfaces met verschillende beheerplatforms zijn mogelijk.

CapLocker software


Met de gebruiksvriendelijke wizard van de web-based CapLocker software kunt u masterdata definiëren voor gebruikers, groepen, middelen, compartimenten en autorisaties. De opgeslagen configuratie stuurt u via uw netwerk naar de CapLocker en u bent klaar voor de start. De configuratie kan ook vanaf een USB-stick worden geladen om de CapLocker te programmeren.

CapLocker management


Alle masterdata worden opgeslagen in de CapLocker-applicatie. Verschillende masterdata per gebouw, afdeling enzovoort zijn mogelijk. Bijvoorbeeld bij het definiëren voor gebruikers, groepen, middelen, compartimenten en autorisaties. De volledige audit trail kan worden ‘opgehaald’ uit de CapLocker-applicatie. U kunt alerts instellen wie wanneer waarover moet worden geïnformeerd en op welke manier.

One-stop control


De CapLocker software biedt één centrale database. Van daaruit worden alle masterdata beheerd. Zelfs als u CapLockers op verschillende geografische locaties heeft geïnstalleerd, zullen de versies met barcode scanning en RFID probleemloos communiceren met de centrale database. Op deze manier kunt u een groot aantal bedrijfsmiddelen op meerdere locaties voor een groot aantal gebruikers beheren vanuit één centraal punt. Via de special hiervoor ontwikkelde XML-interface kan de CapLocker-software aan uw bestaande systemen worden gekoppeld.


Cases

Meer weten?

 

Benieuwd naar meer informatie over onze CapLocker? Neem dan nu contact met ons op voor vrijblijvend advies.

Uw naam (verplicht)

Uw e-mailadres (verplicht)

Onderwerp

Uw bericht